-
1. Data: 2007-09-04 21:41:09
Temat: Awaria laptopa - gwarancja
Od: "CRAY" <c...@o...pl>
Witam,
Ponad rok temu zakupiłem na firmę laptopa firmy Acer który dziś przestał
działać, porostu się nie włącza. W dokumentach jest napisane ze gwarancja
trwa 12 m-cy. Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność
towaru z umowa? Czy zasady gwarancji itp są takie same przy sprzedaży osobą
fizycznym i firmą (na fakturę vat)?
Pozdrawiam
-
2. Data: 2007-09-04 22:54:26
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: PlaMa <m...@w...pl>
CRAY pisze:
> Ponad rok temu zakupiłem na firmę
> Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność
> towaru z umowa?
Nie. Masz jakąś rękojmie jeszcze chyba...
pozdrawiam.
PlaMa
-
3. Data: 2007-09-05 08:44:05
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fbknmu$5p6$1@inews.gazeta.pl...
> CRAY pisze:
>
>> Ponad rok temu zakupiłem na firmę
>
>> Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność towaru z umowa?
>
> Nie. Masz jakąś rękojmie jeszcze chyba...
nie ma już
-
4. Data: 2007-09-05 09:05:39
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
news:fblq8u$945$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:fbknmu$5p6$1@inews.gazeta.pl...
>> CRAY pisze:
>>
>>> Ponad rok temu zakupiłem na firmę
>>
>>> Czy można jednak reklamować sprzęt ze względu na niezgodność towaru z
>>> umowa?
>>
>> Nie. Masz jakąś rękojmie jeszcze chyba...
>
> nie ma już
witam!
JEST - art.556 kodeksu cywilnego i następne, oczywiście na papierze, bo w
praktyce odnośnie sprawy pytającego upłynęły już terminy na skorzystanie z
uprawnień z tytułu rękojmi - rok od daty wydania rzeczy - art.568kc
pzdr
k
-
5. Data: 2007-09-05 09:18:48
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:fblr1c$66p$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> nie ma już
>
> witam!
>
> JEST - art.556 kodeksu cywilnego i następne, oczywiście na papierze, bo w
> praktyce odnośnie sprawy pytającego upłynęły już terminy na skorzystanie z
> uprawnień z tytułu rękojmi - rok od daty wydania rzeczy - art.568kc
to własnie miałem na myśli pisząc, że nie ma już :-)
-
6. Data: 2007-09-05 10:39:38
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: PlaMa <m...@w...pl>
gasper pisze:
>>> nie ma już
>> JEST - art.556 kodeksu cywilnego i następne, oczywiście na papierze,
>> bo w praktyce odnośnie sprawy pytającego upłynęły już terminy na
>> skorzystanie z uprawnień z tytułu rękojmi - rok od daty wydania rzeczy
>> - art.568kc
> to własnie miałem na myśli pisząc, że nie ma już :-)
No to pupa blada... wole byc sobie prywatnym konsumentem.. .zawsze ma
się te 2 lata xD
pozdrawiam.
Plama
-
7. Data: 2007-09-05 11:33:21
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fbm10n$7d1$1@inews.gazeta.pl...
> No to pupa blada... wole byc sobie prywatnym konsumentem.. .zawsze ma się te 2
> lata xD
>
tylko, że po pół roku od zakupu to Ty musisz udowodnić, że z chwilą sprzedaży
towar był niezgodny z umową
Pozdrawiam
-
8. Data: 2007-09-05 11:36:10
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
gasper pisze:
> Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:fbm10n$7d1$1@inews.gazeta.pl...
>
>> No to pupa blada... wole byc sobie prywatnym konsumentem.. .zawsze ma
>> się te 2 lata xD
>>
> tylko, że po pół roku od zakupu to Ty musisz udowodnić, że z chwilą
> sprzedaży towar był niezgodny z umową
Tylko w razie sporu.
Poza tym można niekiedy liczyć na przekroczenie terminu odpowiedzi na
reklamację i jej uznanie z mocy prawa.
--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekukcji => http://www.kwm.net.pl
-
9. Data: 2007-09-10 21:02:49
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Liwiusz napisał(a):
> Tylko w razie sporu.
Typujesz, że sprzedawca będzie na tyle głupi, że będzie działał na swoją
niekorzyść?
> Poza tym można niekiedy liczyć na przekroczenie terminu odpowiedzi na
> reklamację i jej uznanie z mocy prawa.
Marne szanse.
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
10. Data: 2007-09-18 02:19:43
Temat: Re: Awaria laptopa - gwarancja
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 10.09.2007 Markus Sprungk <m...@g...com> napisał/a:
>> Poza tym można niekiedy liczyć na przekroczenie terminu odpowiedzi na
>> reklamację i jej uznanie z mocy prawa.
> Marne szanse.
Sądząc z tego co tu i na pl.misc.konsumenci szukajacy pomocy zwykle piszą,
szanse są i to spore. Znaczacy odsetek pytań dotyczy tego co nalezy
zrobic jak ów termin sprzedawca przekroczył.
--
Marcin