eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 35

  • 1. Data: 2014-05-28 12:44:01
    Temat: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Retop <r...@g...com>

    Witam,

    Pisałem już w czwartek do Allegro skargę, ale jeszcze nie odpisali, więc proszę o
    radę co zrobić.

    Zakupiłem używany most do samochodu (cała ta oś trzymająca koła). Jest to bardzo duży
    przedmiot, który waży około 100kg. W związku z gabarytami koszt wysyłki wyniósł
    200zł. Wysyłka była prosto do mojego mechanika z oczywistych powodów. Gdy dotarła
    mechanik do mnie zadzwonił i powiedział, że to zwyczajnie mówiąc nie ten most.
    Wysłany został most od innego modelu (piszę w skrócie, bo nie chce tutaj rzucać
    technicznych aspektów jak parametry przełożenia, dyferencjał itd.). Gdybym zamontował
    taki most to auto uległoby w krótkim czasie uszkodzeniu. Czyli jest to przedmiot nie
    tyle niezgodny z opisem co w ogóle inny niż opisywany, moim zdaniem równie dobrze
    sprzedający mógł mi wysłać cegłę bo to co wysłał jest mi tak samo zbędne.

    Zadzwoniłem do sprzedającego i on powiedział, że może jak najbardziej zwrócić koszty
    mostu, ale muszę wysłać do nich most spowrotem na swój koszt. Czyli przez jego błąd
    ja tracę tutaj 400zł na wysyłkach w obie strony.

    I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł
    kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem
    co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?

    Dodam, że mechanik jest specjalistą w swojej dziedzinie i ma same pozytywy na
    oficjalnym forum Jeepa na przełomie wielu lat, więc jest dla mnie jak najbardziej
    wiarygodny.

    Istotną informacją może być też, że zakupiłem ten most na fakturkę na firmę, ale
    faktury nie wysłali.

    Pozdrawiam,
    Retop


  • 2. Data: 2014-05-28 12:57:21
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 12:44, Retop pisze:
    > Witam,
    >
    > Pisałem już w czwartek do Allegro skargę, ale jeszcze nie odpisali, więc proszę o
    radę co zrobić.
    >
    > Zakupiłem używany most do samochodu (cała ta oś trzymająca koła). Jest to bardzo
    duży przedmiot, który waży około 100kg. W związku z gabarytami koszt wysyłki wyniósł
    200zł. Wysyłka była prosto do mojego mechanika z oczywistych powodów. Gdy dotarła
    mechanik do mnie zadzwonił i powiedział, że to zwyczajnie mówiąc nie ten most.
    Wysłany został most od innego modelu (piszę w skrócie, bo nie chce tutaj rzucać
    technicznych aspektów jak parametry przełożenia, dyferencjał itd.). Gdybym zamontował
    taki most to auto uległoby w krótkim czasie uszkodzeniu. Czyli jest to przedmiot nie
    tyle niezgodny z opisem co w ogóle inny niż opisywany, moim zdaniem równie dobrze
    sprzedający mógł mi wysłać cegłę bo to co wysłał jest mi tak samo zbędne.
    >
    > Zadzwoniłem do sprzedającego i on powiedział, że może jak najbardziej zwrócić
    koszty mostu, ale muszę wysłać do nich most spowrotem na swój koszt. Czyli przez jego
    błąd ja tracę tutaj 400zł na wysyłkach w obie strony.
    >
    > I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł
    kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem
    co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?
    >
    > Dodam, że mechanik jest specjalistą w swojej dziedzinie i ma same pozytywy na
    oficjalnym forum Jeepa na przełomie wielu lat, więc jest dla mnie jak najbardziej
    wiarygodny.
    >
    > Istotną informacją może być też, że zakupiłem ten most na fakturkę na firmę, ale
    faktury nie wysłali.

    Odsyłasz most na swój koszt, po uznaniu reklamacji sprzedawca ma:
    - zwrócić ci twój koszt wysyłki
    oraz
    - wysłać na swój koszt dobry most, albo zwrócić cenę mostu wraz z
    zapłaconą ceną wysyłki.

    Ustawa konsumencka.

    Tak więc na razie odeślij, aby uznał reklamację, a potem będziesz się z
    nim wykłócał o resztę.
    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2014-05-28 13:01:43
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić
    > 400zł kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na
    > razie a ja nie wiem co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?
    Niestety nie jesteś pierwszym, który padł ofiarą oszustów (bo inaczej nie
    można tego nazwać).
    Zmieni się to po bodajże 15 czerwca 2014, kiedy to polskie prawo ma być
    dostosowane do prawa UE.
    Czytałem to przelotnie i z tego co pamiętam, to okres w którym możesz
    odesłać przedmiot ma być wydłużony do 14 dni (obecnie 10) i ma to być
    zrobione na koszt sprzedawcy!
    Skończy się wysyłanie używek, jako nowe i innych oszustw.
    Pozdrawiam.
    WOJO


  • 4. Data: 2014-05-28 13:15:27
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 13:01, WOJO pisze:
    >> I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam
    >> tracić 400zł kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy
    >> jak na razie a ja nie wiem co robić, czy iść na policję czy do
    >> prokuratury?
    > Niestety nie jesteś pierwszym, który padł ofiarą oszustów (bo inaczej
    > nie można tego nazwać).
    > Zmieni się to po bodajże 15 czerwca 2014, kiedy to polskie prawo ma być
    > dostosowane do prawa UE.
    > Czytałem to przelotnie i z tego co pamiętam, to okres w którym możesz
    > odesłać przedmiot ma być wydłużony do 14 dni (obecnie 10) i ma to być
    > zrobione na koszt sprzedawcy!
    > Skończy się wysyłanie używek, jako nowe i innych oszustw.

    Nie wiesz, a wypowiadasz się...

    Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2014-05-28 15:13:36
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Nie wiesz, a wypowiadasz się...
    > Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
    A Ty wiesz i się nie wypowiadasz - co gorsze? :)
    Reklamować sobie możesz do woli, a oszuści a Allegro i tak mają to w d.
    Obecnie jest tak, że sprzedawca zwróci Ci pieniądze za towar, ale przesyłkę
    robisz we własnym zakresie, upominając się potem u sprzedawcy o zwrot.
    Ten oczywiście spuszcza Cię na drzewo i każe się udać do sądu w celu
    wyegzekwowania należnych Ci praw.
    Stan ten ulegnie zmianie po 15 czerwca.
    WOJO


  • 6. Data: 2014-05-28 15:44:03
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-05-28 15:13, WOJO pisze:
    >> Nie wiesz, a wypowiadasz się...
    >> Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
    > A Ty wiesz i się nie wypowiadasz - co gorsze? :)

    Odpisałem, przejrzyj wątek :)

    > Reklamować sobie możesz do woli, a oszuści a Allegro i tak mają to w d.

    Więc można albo podkulić ogon pod siebie, albo skierować sprawę do sądu
    i mieć z tego satysfakcję :)

    > Obecnie jest tak, że sprzedawca zwróci Ci pieniądze za towar, ale
    > przesyłkę robisz we własnym zakresie, upominając się potem u sprzedawcy
    > o zwrot.
    > Ten oczywiście spuszcza Cię na drzewo i każe się udać do sądu w celu
    > wyegzekwowania należnych Ci praw.
    > Stan ten ulegnie zmianie po 15 czerwca.

    Znaczy się co się zmieni? Pieniądze magicznie pojawią się na wysyłkę
    wbrew woli sprzedawcy?

    --
    Liwiusz


  • 7. Data: 2014-05-28 15:49:50
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 maja 2014 15:13:36 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Stan ten ulegnie zmianie po 15 czerwca.
    Co takiego się zmieni?
    Już dzisiaj masz prawo odstaspić od umowy w terminie 10dni i sprzedawca musi Tobie
    zwrócić kasę za towar + koszty przesyłki.


  • 8. Data: 2014-05-29 07:44:10
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 12:57:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ustawa konsumencka.

    Ale on chciał fakturę - przedsiębiorstwo nie jest konsumentem.


    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 9. Data: 2014-05-29 07:55:01
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.05.2014 P.B. <p...@w...pl> napisał/a:

    > Ale on chciał fakturę - przedsiębiorstwo nie jest konsumentem.

    Patrz pan, ja często biorę fakturę przy zakupach- jestem przedsiębiorstwem! :-)

    Człowiek może nawet prowadzić DG, jeśli kupuje w celu nie związanym z tymże
    prowadzeniem- jest konsumentem.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.


  • 10. Data: 2014-05-29 08:03:59
    Temat: Re: [Allegro] Wysłany inny przedmiot
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 29.05.2014 P.B. <p...@w...pl> napisał/a:

    > Ale on chciał fakturę - przedsiębiorstwo nie jest konsumentem.

    Patrz pan, ja często biorę fakturę przy zakupach- jestem przedsiębiorstwem! :-)

    Człowiek może nawet prowadzić DG, jeśli kupuje w celu nie związanym z tymże
    prowadzeniem- jest konsumentem. Natomiast oczywiście, jeśli na początku
    stwierdził, iż "nabywa w celu", to konsumentem w tym przypadku nie jest.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1