  • 1. Data: 2002-11-21 13:17:53
    Temat: Alimenty dla bylej zony?
    Od: "Marcin Z" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Wlasnie jestem w trakcie rozwodu bez orzekania o winie i nasuwa mi sie takie
    pytanie, czy obecnie bezrobotna zona moze zazadac ode mnie alimentow na
    siebie. Nie zamierzam uchylac sie od alimentow dla dzieci ale nie chcialbym
    ze swej marnej pnsji placic alimantow bylej zonie.

    jak to wyglada w praktyce?
    Z gory dziekuje,
    --
    Marcin Z.

  • 2. Data: 2002-11-21 14:15:24
    Temat: Re: Alimenty dla bylej zony?
    Od: Aga <a...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Z napisał:
> [...]
    > siebie. Nie zamierzam uchylac sie od alimentow dla dzieci ale nie chcialbym
    > ze swej marnej pnsji placic alimantow bylej zonie.

    Hej!
    Art.60 kro małonek który znalazł się w niedostatku może ządać od
    drugiego małżonka rozwiedzionego alimentów w zakresie odpowiadającym
    usprawiedliwionym potrzebom uprawnionego oraz możliwościom zarobkowym i
    majatkowym zobowiązanego. Krótko jeśli druga osoba wykarze ( przedstawi
    dowód) że były małonek dysponuje majątkiem, a ona nie dysponuje żadnymi
    dochodami wówczas zasady wsółżycia społecznego nakazują zasądzenie
    alimentów od małżonka który nie był wyłacznie winny rozkładowi małżeństwa.
    Na posieszenie taki obowiązek wygasa w razie zawarcia przez tego
    małżonka drugiego małżeństwa.
    Tak więc niestety była żona może domagać się od Ciebie alimentów.
    AgaP

  • 3. Data: 2002-11-22 13:45:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > dochodami wówczas zasady wsółżycia społecznego nakazują zasądzenie
    > alimentów od małżonka który nie był wyłacznie winny rozkładowi małżeństwa.

    a nie na odwrot ?

    Strona wylacznie winna nie moze zadac alimentow ?

    Boguslaw