  • 1. Data: 2004-11-15 18:32:12
    Temat: AUTOCASCO
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym zapytac o nastepujaca sprawe:
    otoz jestem szczeslieym posiadaczem samochodu na raty :)
    Regularnie oplacam zarowno OC jak i Autocasco (AC) w firmie ubezpieczeniowej
    HESTIA.
    Samochod jest splacany w firmie INVEST BANK w walucie Euro.
    Ze wzgledu na wahajacy sie kurs Euro pojawila sie niedoplata na koncie
    Invest Banku w zwiazku z czym zostalem postawiony w stan natychmiastowej
    splaty zarowno kapitalu jak i odsetek od kredytu. (w obecnej chwili owa
    niedoplata jest uregulowana)
    Niedawno na domiar zlego mialem mala kolizje i zmuszony bylem skorzystac z
    wyplaty AC.
    Ubezpieczyciel szybko zalatwil formalnosci, jednakze pieniadze z AC (za
    powstala szkode) nie zostaly przelane do mnie lecz na konto Invest Banku na
    poczet splaty kredytu.
    Invest Bank z kolei powiadomil mnie ze nie przeleje wyplaconej za szkode
    kwoty firmie naprawiajacej moje auto oraz, ze koszt naprawy musze pokryc z
    wlasnej kieszeni.
    Czy takie postepowanie jest wlasciwe czy ktos chce poprostu wyludzic ode
    mnie pieniadze bazujac na mojej niewiedzy???
    Pozdrawiam DAREK

  • 2. Data: 2004-11-15 19:03:34
    Temat: Re: AUTOCASCO
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Samochod jest splacany w firmie INVEST BANK w walucie Euro.

    Wiesz co ... Invest Bank to zawsze byli zlodzieje i jak raz u nich
    wzialem kredyt, to wiecej juz nie wezme. Szkoda, ze wczesniej nie
    zapytales sie na grupie zanim popelniles to samobojstwo.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-11-15 19:05:48
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Darek napisał(a) w wiadomości news:cnasdc$2djf$1@news.mm.pl:
> [...]
    > Czy takie postepowanie jest wlasciwe czy ktos chce poprostu wyludzic ode
    > mnie pieniadze bazujac na mojej niewiedzy???

    Trzeba by znać treść umowy jaka cię łączy z bankiem ( w szczególności w zakresie
    cesji ubezpieczenia) oraz ewentualnie ogólne warunki AC w Hesti (choć to drugie
    chyba niekoniecznie)

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-11-15 19:12:48
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2004 19:32:12 +0100, Darek naskrobał(a):

> [...]
    > Czy takie postepowanie jest wlasciwe czy ktos chce poprostu wyludzic ode
    > mnie pieniadze bazujac na mojej niewiedzy???

    Podpisałeś cesje z polisy na bank i teraz twierdzisz że to wyłudzenie?
    Jeżeli kredyt jest postawiony w stan natychmiastowej spłaty (nie bez powodu
    przecież) to bank bierze wszystko z polisy a jak zabraknie to się upomni o
    resztę.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-11-15 19:16:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ubezpieczyciel szybko zalatwil formalnosci, jednakze pieniadze z AC (za
    > powstala szkode) nie zostaly przelane do mnie lecz na konto Invest Banku
    na
    > poczet splaty kredytu.

    Zapewne była ustanowiona cesja praw z tej polisy na rzecz banku. Jest to
    standardowe zabezpieczenie kredytu (zastaw na aucie + cesja polisy AC).

    > Invest Bank z kolei powiadomil mnie ze nie przeleje wyplaconej za szkode
    > kwoty firmie naprawiajacej moje auto oraz, ze koszt naprawy musze pokryc
    > wlasnej kieszeni.

    Logiczna konsekwencja powyższego. Dlaczego bank miałby ci dać te
    pieniądze, skoro sam oczekuje od ciebie spłaty i to w większej wysokości?

    > Czy takie postepowanie jest wlasciwe czy ktos chce poprostu wyludzic ode
    > mnie pieniadze bazujac na mojej niewiedzy???

    Prawdopodobnie wszystko jest prawidłowo (w sensie: zgodnie z
    umową/regulaminem kredytu).
    A czy jest to dobry bank i dobry kredyt to juz NTG.

    Alek

  • 6. Data: 2004-11-16 17:47:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Przejrzyj umowę kredytową. W umowie są postanowienia dotyczące tej cesji. W
    przeważającej większości wypadków jest tak, że bank ma prawo zatrzymać
    wypłatę odszkodowania do wysokości zaległych rat. No ale jak akurat ma
    INVEST BANK, to tego nie wiem.

    Pozostaje kwestia tej natychmiastowej wymagalności. To, że uregulowałeś
    niedopłatę nie wyjaśnia, czy bank wycofał się z wypowiedzenia kredytu, czy
    nie. Bo jak nie, to ma prawo zatrzymać ową wypłatę, bowiem masz zaległość.