  • 1. Data: 2005-12-08 19:22:36
    Temat: A b o n a m e n t RTV jest nielegalny.
    Od: CC <o...@i...pl>

    Wiele opłat w Polsce jest bezprawnych - kilka opinii w tej sprawie
    wydał już Rzecznik Praw Obywatelskich - mandaty wręczane zaocznie,
    mandaty z ukrytych kamer straży miejskiej, opłaty za parkowanie i
    inne.
    Podobnie jest z abonamentem RTV - wpłaty są kierowane wyłacznie na TVP
    - nie widze powodu aby osoba która ogląda wyłącznie Polsat i TVN miała
    płacić abonament RTV - to przeczy elementarnej logice a ta musi być
    podstawą każdego prawa.
    W dobie obecnych technologii ludzie mają prawo do kupowania
    telewizorów do oglądania filmów video, zdjęć z aparatów cyfrowych,
    gier komputerowych, DVD z komputera, etc. Nie ma żadnych powodów aby
    takie osoby miały płacić abonament RTV.
    Podobne horrendalne pomysły z pobieraniem abonamentu przy płaceniu
    podatku lub energii elektrycznej.
    Oczekuję, że rzecznik PO zamiast zajmować się marszami pederastów
    zajmie oficjalne stanowisko w tej sprawie.
    Tak jak abonenci telefonow w przypadku TV powinny byc indywidualne
    umowy a sygnał TVP powinien być kodowany - osoby zainteresowane
    podpisują umowę, kupują dekoder i problem jest rozwiązany - każde inne
    rozwiązanie to bezprawne działanie panstwa wobec obywateli i mam
    nadzieję, że spotkają się one z masowymi protestami - bez tego to
    zaczną pobierać abonament przy zakupie chleba i mleka.

    ### Obywatele musza zalozyc wladzy kaganiec
    i trzymac ja na smyczy ###

    CC

    "Obywatelskie nieposluszenstwo".

    http://obnie.w.interia.pl

  • 2. Data: 2005-12-08 19:41:14
    Temat: Re: A b o n a m e n t RTV jest nielegalny.
    Od: "slonzok62" <s...@a...de>

    witanko

    masz racje
    ale za toba nie stoi prawo
    bo prawo ustalaja ONI (czerwoni, zieloni itp.)

    alojzy

  • 3. Data: 2005-12-08 19:48:54
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Thu, 08 Dec 2005 20:22:36 +0100, *CC*
    <news:6v1hp1dsvohp4q3op2ojm01tlgrt797rrg@4ax.com> napisał(a):

> [...]
    > - nie widze powodu aby osoba która ogląda wyłącznie Polsat i TVN miała
    > płacić abonament RTV - to przeczy elementarnej logice a ta musi być
    [...]

    Trzeba było najpierw zapozanać się z nową podwyżką abonamentu RTV, która
    wejdzie od stycznia!
    Ustawa jest już podpisana!

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2005-12-09 07:56:21
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Podobnie jest z abonamentem RTV - wpłaty są kierowane wyłacznie na TVP
    > - nie widze powodu aby osoba która ogląda wyłącznie Polsat i TVN miała
    > płacić abonament RTV

    A jak to rozwiążesz? Każdy może "zadeklarować" że nie ogląda "publicznej"
    :-))). Pytanie w jaki sposób to zrobić? Mówisz dekodery... A kto za to
    zapłaci? Poza tym już widzę te rzesze dziadków emerytów stawiających obok TV
    dodatkowe dekodery :-))). Owszem, teoretycznie jest to do zrobienia, ale
    często praktyka wygląda zupełnie inaczej...
    Podobnie może być z kierowcami. Przecież mogę powiedzieć, że kupuję nowy
    samochód żeby postawić go sobie na podwórku i patrzeć na niego, prawda? W
    końcu mnie stać. Więc czemu mam płacić OC???
    A jeśli Ci się nie podoba to po prostu nie płać i już. Nie płać OC, nie płać
    podatków itd...
    Pozdr.
    RJ

    > Tak jak abonenci telefonow w przypadku TV powinny byc indywidualne
    > umowy a sygnał TVP powinien być kodowany

    Pokaż mi operatora u którego możesz kupić telefon tylko do wysyłania SMS-ów
    :-). Spróbuj w salonie powiedzieć że nie chcesz mieć możliwości dzwonienia
    tylko pisania, więc chcesz płacić mniej. Już widzę minę panienki z okienka
    ;-)))

  • 5. Data: 2005-12-09 10:20:55
    Od: "ela" <e...@o...pl>

    Jeśli nie płacę abonamentu to czy ma prawo wejść mi ktoś do mieszkania i
    sprawdzić czy mam telewizor? Jeśli tak to kto to może zrobić?
    Pozdrawiam
    ela

  • 6. Data: 2005-12-09 10:41:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    ela wrote:

    > Jeśli nie płacę abonamentu to czy ma prawo wejść mi ktoś do mieszkania i
    > sprawdzić czy mam telewizor? Jeśli tak to kto to może zrobić?

    a) tylko jak sama wpuscisz
    b) nawet jak placisz

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 7. Data: 2005-12-09 12:31:02
    Od: "Krzysiek M." <s...@o...pl>

> [...]
    > końcu mnie stać. Więc czemu mam płacić OC???
    > A jeśli Ci się nie podoba to po prostu nie płać i już. Nie płać OC, nie

    I tak powinno być co nie znaczy, że jest :).

    A w ogóle to OC nie powinien płacić posiadacz samochodu tylko kierowca.

    W sumie proste do rozwiazania: każdy płaci za Siebie, sam zbiera
    zniżki/zwyżki. Powinny ubezpieczenia być dostępne na stacjach benzynowych
    itp. /dniowe, tygodniowe i miesięczne a na dłuższy okres czasu normalnie
    zawierana umowa z towarzystwem i zbierane zniżki/zwyżki/ Różne ubezpieczenia
    do różnych kategorii posiadanych w PJ. Np. czasami tylko kieruję ciężarówką,
    a cały czas osobowym - zawieram umowę na ubezpieczenie osobowe - mogę
    jeździć tylko osobówką do 3,5t, a jak potrzebuję jechac czymś większym to
    dokupuję na stacji ubezpieczenie na ciezarówkę na np dzień , tydzień czy
    miesiąc.

    --
    Krzysiek M.

    ps. ale chyba jestem idealistą :(:)

  • 8. Data: 2005-12-09 12:48:57
    Od: "harooon" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > telewizorów do oglądania filmów video, zdjęć z aparatów cyfrowych,
    > gier komputerowych, DVD z komputera, etc. Nie ma żadnych powodów aby

    Abonamet RTV płaci się za używanie odbioornika a nie za oglądanie telewizji.
    DVD można podłączyć np do monitora lub projektora.
    Poszukaj sobie definicji odbiornika telewizyjnego, a dalej już dasz sobie radę.

  • 9. Data: 2005-12-09 13:02:14
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A w ogóle to OC nie powinien płacić posiadacz samochodu tylko kierowca.

    A tak w ogóle to moim skromnym zdaniem OC powinien płacić każdy posiadacz
    prawa jazdy. Dlaczego jeśli np. ktoś z mojej rodziny puknie kogoś moim autem
    to ja muszę stracić zniżki? A czemu nie akurat kierujący?
    Poza tym gdyby płacił każdy posiadacz PJ to i pewnie składki byłyby
    mniejsze...

  • 11. Data: 2005-12-09 15:47:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzysiek M." <s...@o...pl> napisał:

    >A w ogóle to OC nie powinien płacić posiadacz samochodu tylko kierowca.
    "Posiadacza' łatwo ustalić i stwierdzić: ubezpieczył czy nie i nie
    jest ważne czy pojazd stoi w garaży lub pokrzywach ;-)

    Artur Golański