  • 1. Data: 2010-05-12 14:46:56
    Temat: 244/1 alkohol i pierwsze zatrzymanie i co dalej
    Od: "g...@o...eu" <g...@o...eu>

    jak w temacie art 244/1 zatrzymanie i co dalej

    Osoba zatrzymana pod wpływem akoholu stawiająca czynny opór, dopuściła się
    znieważenia naruszenia nietykalności cielesnej funkcjonariusza, tryb
    przyspieszony.

    Jako osoba Zielona interesuja mnie procedury takiego postępowania.
    Przeszukując gogle można się pogubić w ilości wyników. Za porady typu: KPK
    (brak czasu), adwokat(brak kasy); dziękuję za tego typu podpowiedzi.

    Chodzi mi o konkretne podpowiedzi typu: zaswiadczenia, składania zażaleń-
    wyjaśnień lub nie, jak-kiedy-gdzie adwokat materiały postępowania. Czy
    czekać na rozwój wydarzeń(kare) czy interweniowac a wiadomo czas nagli
    tryb przyspieszony?

    1 zatrzymanie
    2 przesluchanie jako nietrzeżwy (brak podpisu na protokole) 3 lekarz
    4 trzeżwienie
    5 przesluchanie po 24 h (odbiór protokołu) 6 ....i co dalej
    7 ...
    99 ...
    100 kara lub nie

    pozdrawiam

    zielony

  • 2. Data: 2010-05-14 11:17:09
    Temat: Re: 244/1 alkohol i pierwsze zatrzymanie i co dalej
    Od: "g...@o...eu" <g...@o...eu>

    On Wed, 12 May 2010 14:46:56 +0000, g...@o...eu wrote:

> [...]
    > trzeżwienie
    > 5 przesluchanie po 24 h (odbiór protokołu) 6 ....i co dalej 7 ...

    osoba początkująca (nie mająca żadnego doświadczenie) chcąca się czegoś
    dowiedzieć , a tryb przyspieszony wiec czas goni.

    chodzi o obronę, nie bedąc zawodowym obrońcą

    --
    zielony

  • 3. Data: 2010-05-14 12:27:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <g...@o...eu> napisał w wiadomości

    > osoba początkująca (nie mająca żadnego doświadczenie) chcąca się czegoś
    > dowiedzieć , a tryb przyspieszony wiec czas goni.

    Taka osoba zaczyna od lektury KPK - gdy czegos nie bedzie wiedziala,
    rozumiala - wtedy pyta na grupe.
    Nikt Ci tu nie bedzie przepisywal rozpisywal i tlumaczyl KPK skoro nie chce
    Ci sie go nawet przeczytac.
    Udzielanie porad prawnych zarezerwowane jest tylko dla zawodowych prawnikow
    w ramach swiadconych uslug- na grupie sie dyskutuje a nie odwala rpbpte za
    lenia, chuligana, ktory ma czas na walke z funkcjonariuszem, a na lekture
    KPK juz nie.
    Poza tym skoro przyspieszony, to chyba juz dawno powinien zapasc wyrok

    > chodzi o obronę, nie bedąc zawodowym obrońcą

    Skoro przyspieszony, to dostaniesz obronce z urzedu - za ktorego pozniej
    zaplacisz, albo nie (jesli sad zwolni Cie z kosztow).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-05-14 15:50:38
    Od: "g...@o...eu" <g...@o...eu>

    On Fri, 14 May 2010 14:27:39 +0200, SDD wrote:

    > Taka osoba zaczyna od lektury KPK - gdy czegos nie bedzie wiedziala,
    > rozumiala - wtedy pyta na grupe.
    > Nikt Ci tu nie bedzie przepisywal rozpisywal i tlumaczyl KPK skoro nie
    > chce Ci sie go nawet przeczytac.
    ciezka lektura ten kpk zbior niezrozumialych aktow :/ , nie mowiac juz o
    interpretacji

    > Poza tym skoro przyspieszony, to chyba juz dawno powinien zapasc wyrok
    no wlasnie jak przyspieszony to co to znaczy? jaki czas tego trybu

    Napoczatek rozpatrzmy sprawe slusznosci zatrzymania.
    1.Jesli ktos jest pijany i nie pamięta zdazenia, to czy moze sie na tej
    podstawie odwolac co do slusznosci, legalnosci, pawidlowosci zatrzymania ?
    2. jaki jest termin na odwolanie sie od zatrzymania?
    3. jakiego typu mozna skladac oswiadczenia w zwiazku z zatrzymaniem (na
    protokole zatrzymania lub w pozniejszym terminie /ilu dni,godzin/) ?
    4. czy podczas przesluchania na komisariacie mozna kozystac juz z
    obecnosci obroncy z urzedu, czy dopiero jak to mowi /art 517i kpk/
    dopiero przed sadem w postepowaniu przyspieszonym
    5. czy samemu mozna sie bronic nie posiadajac uprawnien i jaki zazwyczaj
    jest tego efekt w podobnych przypadkach
    6 no i chyba najwazniejsze jesli sie zajscia nie pamieta, to czy nalezy
    sie przyznac do winy np dla zlagodzenia wyroku ?

  • 5. Data: 2010-05-14 23:57:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Napoczatek rozpatrzmy sprawe slusznosci zatrzymania.
    > 1.Jesli ktos jest pijany i nie pamięta zdazenia, to czy moze sie na tej
    > podstawie odwolac co do slusznosci, legalnosci, pawidlowosci zatrzymania ?

    Generalnie bycie pijanym zazwyczaj jest okolicznoscia obciazajaca - choc
    bywaja wyjatki (jak Slawomir W. - syn bylego prezydenta RP).

    > 2. jaki jest termin na odwolanie sie od zatrzymania?

    Odwolywac sie mozna od postanowien i wyrokow. Skoro piszesz te slowa, to
    chyba nie jestes juz zatrzymany, wiec nie ma sie od czego odwolywac.

    > 3. jakiego typu mozna skladac oswiadczenia w zwiazku z zatrzymaniem (na
    > protokole zatrzymania lub w pozniejszym terminie /ilu dni,godzin/) ?
    - nie przychodzi mi nic do glowy

    > 4. czy podczas przesluchania na komisariacie mozna kozystac juz z
    > obecnosci obroncy z urzedu, czy dopiero jak to mowi /art 517i kpk/
    > dopiero przed sadem w postepowaniu przyspieszonym

    Dopiero przed sadem *musi* miec obronce, tak wiec zadac obroncy z urzedu
    mozesz dopiero przed sadem.
    W postepowaniu przygotowawczym mozna wnioskowac o obronce, jesli wykazesz,
    ze Cie nie stac na obronce z wyboru... nie wiem, jak to wyglada w praktyce -
    tym bardziej w postepowaniu przyspieszonym.

    > 5. czy samemu mozna sie bronic nie posiadajac uprawnien i jaki zazwyczaj
    > jest tego efekt w podobnych przypadkach

    Oczywiscie, ze mozna - do bronienia siebie nie musisz miec uprawnien.
    Adwokat jest tylko Twoim pelnomocnikiem i formalnie moze praktycznie to samo
    co Ty, jako podejrzany/oskarzony (nieformalnie moze wiecej, skoro z sedziami
    i prokuratorami moze chla wóde i jezdzi na dziwki).
    Efekty samodzielnej obrony moga byc zapewne rozne...

    > 6 no i chyba najwazniejsze jesli sie zajscia nie pamieta, to czy nalezy
    > sie przyznac do winy np dla zlagodzenia wyroku ?

    Jesli faktycznie narozrabiales, to lepiej sie przyznaj. Jesli nie byles
    dotychczas karany, to moze sad jakos bedzie wyrozumialy. Jak zaczniesz
    filozofowac, to moze Cie sedzia zechce jednak bardziej "nauczyc rozumu"

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-05-16 10:58:27

    On Fri, 14 May 2010 15:50:38 +0000, g...@o...eu wrote:

    zadnych komentarzy , opini, odpowiedzi, zadnej pomocy ?

    --
    zielony