  • 1. Data: 2008-11-23 22:25:14
    Temat: 2 polskie paszporty
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    hej,

    czy zmieniło się coś może u nas w kraju w sprawie posiadania 2 ważnych
    paszportów ?

    Mój obecny, z maja 2005 niestety powoli przestaje mieć wolne kartki na
    pieczątki/wizy. Chciałbym wyrobić sobie 2gi paszport, ale ten mimo
    wszystko chciałbym żeby został ważny.
    Wiem że przy przedziurkowaniu paszportu mogą nie uszkodzić wiz i one
    nadal są ważne, ale jakoś wolał bym nie.

    Są cywilizowane kraje w których taka opcja jest możliwa, np z jednym
    paszportem jest się za granicą, a 2gi leży np w konsulacie rossiji i
    czeka na wize, ale czy u nas ?

    Marcin

  • 2. Data: 2008-11-23 23:38:07
    Temat: Re: 2 polskie paszporty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Kuczera wrote:
> [...]
    >
    > Są cywilizowane kraje w których taka opcja jest możliwa, np z jednym
    > paszportem jest się za granicą, a 2gi leży np w konsulacie rossiji i

    Nie możesz mieć dwóch ważnych paszportów.
    Możesz złożyć wniosek o nowy, ale przy odbiorze musisz przynieść stary.
    Podziurkują ci, z tym, że tam gdzie masz wizy zostawią nieruszone i
    oddadzą.

  • 3. Data: 2008-11-24 00:34:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.11.2008 Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> napisał/a:
    > S? cywilizowane kraje w których taka opcja jest mo?liwa, np z jednym

    Możesz te kraje wymienić?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-11-24 01:00:50
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 23 Nov 2008 19:25:14 -0300,
    Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> screamed:
    > Są cywilizowane kraje w których taka opcja jest możliwa, np z jednym
    > paszportem jest się za granicą, a 2gi leży np w konsulacie rossiji i
    > czeka na wize, ale czy u nas ?

    Rosja normalnym krajem jeśli o wizy/paszport chodzi? Coś się zmieniło
    od czerwca zeszłego roku?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 02:00:06 user up 11901 days, 13:55, 1 user, load average: 0.69, 0.61, 0.12 ]

    An atheist is a man with no invisible means of support.

  • 5. Data: 2008-11-24 04:39:19
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Możesz te kraje wymienić?

    Szwajcaria

    Jacek

  • 6. Data: 2008-11-24 06:19:54
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Możesz te kraje wymienić?

    W Czechach np. jest taka mozliwosc. Sklada sie wniosek o drugi paszport
    i pisze sie formalne uzasadnienie, np. "czesty obowiazek wiz".
    Otrzymalem drugi paszport na dwa lata przed koncem waznosci pierwszego.

    Ludek

  • 7. Data: 2008-11-24 06:44:35
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2008 19:25:14 -0300, Marcin Kuczera napisał(a):

    > Wiem że przy przedziurkowaniu paszportu mogą nie uszkodzić wiz i one
    > nadal są ważne, ale jakoś wolał bym nie.

    Tak, amerykanie dają wizy z ważnością dluższą niż paszport, nie wiedzieć
    czemu...
    Przykładowo Kanada nigdy nie dała wizy dłużej ważnej niż paszport.

    A to, że wiza jest ważna mimo nieważności paszportu, toproponuję zawsze
    zapytać się w ambasadzie, bo to nie jest takie oczywiste, nawet jeśli
    wynika to z jej nadrukowanej treści. Zawsze na granicy urzędnik może
    twierdzić inaczej i będzie miał rację, ponieważ to on podejmuje ostateczną
    decyzję o wpuszczeniu na terytorium kraju nawet jeśli dokumenty i wiza są
    OK.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 8. Data: 2008-11-24 17:18:34
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    > Tak, amerykanie dają wizy z ważnością dluższą niż paszport, nie wiedzieć
    > czemu...
    > Przykładowo Kanada nigdy nie dała wizy dłużej ważnej niż paszport.

    Ale wiza z USA działa poprawnie nawet jak jest w starym podziurawionym
    paszporcie (o ile wiza nie jest uszkodzona).
    Przetestowane praktycznie.

    A co do kanadyjskiej to nie wiem, ale już nie trzeba więc nie ma
    większego znaczenia.

    Marcin

  • 9. Data: 2008-11-24 17:21:33
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    Artur M. Piwko wrote:
    > In the darkest hour on Sun, 23 Nov 2008 19:25:14 -0300,
    > Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl> screamed:
    >>

    > Rosja normalnym krajem jeśli o wizy/paszport chodzi? Coś się zmieniło
    > od czerwca zeszłego roku?

    hmm, expresem za jakeś 600pln można było wize rosyjską w ciągu kilku
    godzin załatwić.
    Ale to jest dość kosztowne, więc jak jest możliwosć to lepiej zostawić
    paszport w konsulacie. No a fajnie by był mieć 2gi ważny w międzyczasie..
    Może nie jest standardowe zachowanie, ale miałem już takie potrzeby.

    Marcin

  • 10. Data: 2008-11-24 17:35:55
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Są cywilizowane kraje w których taka opcja jest możliwa, np z jednym
    > paszportem jest się za granicą, a 2gi leży np w konsulacie rossiji i czeka

    To Rosja jest dla Ciebie cywilizowanym krajem, ktory bedziesz nam podawal za
    przyklad ?
    A Polska to co ??? Wg Ciebie - jakis Zydoland stepowy ?