  • 1. Data: 2007-04-19 18:21:49
    Temat: 10 dniowy zwrot? pytanie
    Od: P...@g...com

    Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
    jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
    tylko do 131GB). W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
    sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
    prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??

  • 2. Data: 2007-04-19 18:31:52
    Temat: Re: 10 dniowy zwrot? pytanie
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

> [...]
    >sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
    >prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??

    Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić.

    --
    p09v

  • 3. Data: 2007-04-19 18:36:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p09v napisał(a):

    > Tak, nawet gdyby ten dysk działał tak jak chciałeś, mógłbyś go zwrócić.

    Mógłbyś wreszcie zniknąć i przestać mącić.

    Przecież człowiek wyraźnie pisze, że kupił w sklepie - a nie wysyłkowo.

  • 4. Data: 2007-04-19 18:48:57
    Od: P...@g...com

    A mógłbym prosić ew. o numer artukułu i ustawy na której to się
    opiera? Ponieważ boję się iż sprzedawaca może się upierać przy tym
    żeby mi pieniedzy nie oddać ;/

  • 5. Data: 2007-04-19 18:53:05
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    P...@g...com napisał(a):
> [...]
    > sprzedawca powiedział że nie wie.Czy w takim razie przyslługuje mi
    > prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
    Nie wiem co to za sklep ten feris, wiec - to jest 'tradycyjny' sklep czy
    internetowy? Kupiles ten dysk w realu czy przez internet? Jesli w realu,
    to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum
    grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup
    poza lokalem przedsiebiorstwa
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-04-19 18:59:28
    Od: P...@g...com

> [...]
    > to nie ma szans. Jesli przez internet - poszukaj w necie (np archiwum
    > grupy), slowa kluczowe to np: zwrot towaru zakup na odleglosc czy: zakup

    Tradycyjny sklep, dysk kupiony w realu. ;/ W takim razie dzieki za
    pomoc..

  • 7. Data: 2007-04-19 22:02:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte napisał(a):

    > - sprawdzić, czy dysk nie ma zwory ograniczającej logicznie wielkość do
    > rozmiaru akceptowalnego przez BIOS twojej płyty (rozwiązanie stosowane
    > niegdyś np. przez Seagate); jeśli jest, to zastosować i używać przy
    > zmniejszonej pojemności z perspektywą wykorzystaniea pełnej pojemności w
    > nowym kompie,

    Albo na prawdziwym systemie operacyjnym ;->

    Ja np. mam jeden komputerek, dla którego nie istnieją dyski poniżej dość
    starej "magicznej granicy" (chyba) 30GB. Dysk ma 80GB. Zazworkowałem na
    30GB, odpaliłem instalkę SuSE 10.0 i... całe 80GB działa pięknie :)

  • 8. Data: 2007-04-19 22:18:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1177006909.813116.262320@y5g2000hsa.googlegroup
    s.com
    P...@g...com <P...@g...com> pisze:

    > Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis.
    Mniemam, iz nie zostałeś do tego zmuszony groźbą bezprawną? ;)))

    > W domu okazało się
    > jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
    > tylko do 131GB).
    Konkretny BIOS konkretnej płyty może nie obsługiwać dysku powyżej pewnej
    wielkości, ale na pewno granicą nie jest liczba 131 GB.
    Możliwe rozwiązania:
    - sprawdzić na stronie producenta płyty dostępność upgrade'u BIOSu pod kątem
    obsługi większych dysków,
[...]
    - spartycjonować wg rozpoznawanych parametrów (ew. wykonać to w innym,
    nowszym komputerze); to wyjście jest ryzykowne z uwagi na możliwość utraty
    danych.

    > W sklepie pytałem się czy wszystko będzie działać ,a
    > sprzedawca powiedział że nie wie.
    Nie musiał, choć to w takim razie kiepski sprzedawca.
    Ale ty powinieneś we własnym interesie wiedzieć czego potrzebujesz i co
    kupujesz.

    > Czy w takim razie przyslługuje mi
    > prawo do zwrotu dysku w ciagu 10 dni bez podania przyczyny??
    Badzio ci odpowiedział zgodnie z rzeczywistością.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-04-19 22:29:25
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    P...@g...com napisał(a):

    > Witam, zakupiłem dysk 250GB w sklepie sferis. W domu okazało się
    > jednak ,że moja płyta główna nie obsługuje takiego dysku(tzn obsługuje
    > tylko do 131GB).

    Że się wtrącę. Nie obsługuje Twój system operacyjny a nie płyta.
    Ograniczenie 127 GB przestrzeni dyskowej zostało poprawione poprzez Service
    Pack 1 do Windows XP

    Dodatkowa informacja:

    http://support.microsoft.com/kb/305098/pl
    http://www.48bitlba.com/enablebiglba.htm

    To powiadasz, że sprzedawca w Sferisie nie wiedział? Taa......

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2007-04-19 22:53:34
    Od: "p09v" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał
    > Przecież człowiek wyraźnie pisze, że kupił w sklepie - a nie wysyłkowo.

    A wysyłkowo to nie w sklepie?

    --
    p09v