Sprawniejsze urzędy i e-administracja
2015-01-20 23:55
Ułatwienia dla obywateli w urzędach obiecuje szef Kancelarii Premiera © Robert Kneschke - Fotolia.com
Wkrótce ruszy strona internetowa skupiająca w jednym miejscu wszystkie usługi e-administracji, a w urzędach pojawią się nowe ułatwienia - zapowiedział szef Kancelarii Premiera Jacek Cichocki. Strona internetowa e-administracji ma ruszyć jeszcze w tym roku. Informacje umieszczane w serwisach rządowych będą też być zrozumiałe dla odbiorców i dostępne dla osób niepełnosprawnych.
Przeczytaj także: Krok ku eAdministracji: elektroniczne dokumenty w działalności gospodarczej
Strona internetowa e-administracji ma w prosty sposób pomagać w znalezieniu właściwej procedury urzędniczej i skutecznym załatwieniu sprawy. Strona będzie również wskazywać wymagane dokumenty, terminy, koszty i procedurę krok po kroku.Szef Kancelarii Premiera przypomniał, że przez ostatnie lata powstało wiele elektronicznych serwisów informacyjnych, umożliwiających załatwianie spraw urzędowych przez Internet. Jacek Cichocki wymienił m.in. możliwość złożenia deklaracji podatkowej, założenie działalności gospodarczej i możliwość sprawdzenia, czy pracodawca opłaca składki na ubezpieczenie społeczne. Rosnąca liczba tych usług tworzy jednak kolejny problem dla obywateli, mianowicie w jaki sposób odnaleźć właściwą stronę internetową.
Minister Cichocki zapowiedział również utworzenie systemu infolinii telefonicznych dla obywateli. To narzędzie będzie szczególnie przydatne dla osób wykluczonych cyfrowo, starszych lub słabiej wykształconych. Przy Kancelarii Premiera powstanie infolinia centralna, która utworzy sieć z infoliniami resortowymi i informacyjnymi telefonami ministerstw, urzędów centralnych i wojewódzkich.
Przeczytaj także:
E-administracja w Polsce: chcemy korzystać, ale nie korzystamy
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)